logo

„Organizace pro volný čas a sport“

flagflagflagflagflag

AKTUÁLNĚ

d
d
d
!!! Nepřehlédněte !!!
Zabezpečení motorky
Cena od 125.000,-Kč - SUPER CENA
NOVINKA 2010 - VM Moto 610F !!!!
Novinka !!!
KTM Enduro 690 R
Super ceny !!!
HUSABERG Model 2010
ceny od 195.000 Kč
Nový HUSABERG - Neřehlédněte
Tatra 111 cisterna PHM
Tatra 111 cisterna PHM
Celodřevěný model
Model TATRA 111-ruční výroba !
AKCE PRO DĚTI - KLIKNĚTE !!!!!
OPERACE PERMANENT FREEDOM
prevence proti nemocím
OVOSAN - Aktivní Obrana
V provozu !
Diagnostika Automobilů
OTEVŘENO
Diagnostika motocyklů
SPUŠTĚNO
www.MOBILE-EBAY.cz
Ochrana práv spotřebitelů
SPOLUPRACUJEME ! ! !
OTEVŘENO
Auto-Moto Servis Svazarm
 

19.01. 09NISSAN Patrol



 


NISSAN Patrol


NISSAN Patrol - legenda

NISSAN Patrol - ICE KIT

Pět metrů délky, téměř dva metry šířky, dvě tuhé nápravy, žebřinový rám a čtyři způsoby zlepšování průchodnosti terénem. Vše podstatné tedy zůstalo, zbytek se přiměřeně zlepšil a lehce klesla cena. Takhle by měly facelifty vypadat vždycky.

Patrol už je pomalu posledním Mohykánem mezi vozy, které kombinují strašidelnou průchodnost terénem s odolností podvozku a současně komfortem pro posádku. Zatím poslední vlna vylepšení se tedy při zachování této koncepce omezila jen na dotažení drobností. Pod kapotou je samozřejmě i nadále přeplňovaný třílitr se čtyřmi veloobjemovými válci a typickým basovým zvukem. Výkon 118 kW je o nerozpoznatelné 2 kW vyšší než předchozí verze, kroutící moment se zvýšil o solidních 26 na 380 Nm. Pětistupňová manuální převodovka s redukcí zůstala pochopitelně zachována, snad jen řazení je o trochu přesnější i když stále s relativně dlouhými drahami. Subjektivně se zlepšilo také odhlučnění motoru – ve volnoběžných otáčkách je vše tradiční ale při rychlostech nad 130 km/h je v autě podstatně klidněji. Devítilitrová průměrná spotřeba potěšila peněženku, nádrž na 95 litrů nafty pak umožní i delší výlety mimo civilizaci.

Všechny výhody pohonného ústrojí Patrolu jsou naštěstí nezměněny, takže řidiči v trakčních nesnázích zůstávají možnosti připojit pohon přední nápravy, přidat redukci, zamknout zadní diferenciál a odblokovat stabilizátor zadní nápravy. V praxi jsme si ve všech případech vystačili jen s pohonem 4x4, daleko větší vliv na průchodnost měly namontované celoroční pneumatiky Bridgestone. Ku jejich cti dodejme, že na mokré dálnici i sněhem pokrytých šumavských cestách se chovaly vzorně, při výletech do prudšího terénu s dvě a čtvrt tuny těžkým vozem byly jejich možnosti přece jen limitované.

Ale abychom nezapomněli na facelift: z vnějšku je Patrol zvláště v provedení Wagon subjektivně ještě robustnější, byť objektivně příliš nevyrostl. Na karoserii přibylo hran, což je znát zejména na mohutných vystouplých blatnících či tradičně rozlehlé přední kapotě. Maska se chlubí pohlednými a o třídu výkonnějšími světlomety, mlhovky jsou lehce nebezpečně zapuštěné v nárazníku. Také na zádi jsou vidět pozitivní změny: sdružené svítilny zvětšily činnou plochu téměř dvojnásobně a stěrač skla dvoutřetinově dělených zadních dveří už také odkrývá podstatně více z výhledu.


To nejpříjemnější z baterie vylepšení se ale ukrývá v interiéru. Palubní deska je kompletně přepracována a i když imitace dřeva může působit zvláštně, ergonomií i estetikou udělal Patrol skok o jednu generaci. Řidič už nemusí mít pocit, že je v užitkovém voze a on se musí podřizovat. Za všechna překvapení jmenujme standardně montované autorádio s měničem na 6CD a automatickou klimatizaci, ovládanou klasickými otočnými přepínači. Ale abychom jen nechválili – kombinace umístění některých ovladačů jsou poměrně netypické a dávají vzpomenout na klasický vtip o tom, jak si americký prezident přebíral nové služební auto: „Tady jsou pane prezidente dvě červená tlačítka – tímhle se odpalují mezikontinentální rakety a tímhle se stahují okénka.“ „Aha a co když se spletu?“ „Nemůžete se splést, jsou na nich symboly“. Musíme ale poctivě přiznat, že všechna trakční vylepšení pohonu, jakkoli jsou jejich ovladače rozeseta po celém akčním rádiu pravé ruky, se po aktivaci projeví jedovatě žlutými kontrolkami, takže jejich záměna s ostřikovači světlometů či mlhovkami není nebezpečná…

Oproti předchozímu provedení se také zlepšila tuhost sedadel, i když na délku by ještě určitě pár centimetrů snesla. Druhá řada má pro cestující stále nadbytek místa nad hlavou i pro kolena, nástup usnadňují masivní prahy a široce otevíratelné dveře. Námi testované luxusní provedení neobsahovalo přídavnou dvojici sedadel ve třetí řadě, takže zavazadlový prostor o základním objemu 668 litrů jsme mohli využít bezezbytku. Jedinou nevýhodou je výška jeho podlahy, u vozu s takovou terénní průchodností se ale nepohodlí tohoto typu dá očekávat.

Patrol je po faceliftu na svém vrcholu – desítky drobných vylepšení pomohly udržet pověst univerzálního vozu, přičemž nepohodlí způsobené konstrukcí a pohonem berou zákazníci zatím jako přijatelnou doprovodnou vlastnost, nikoli nutné zlo. Výhodou je tedy v mezích možností vylepšená solidnost. Mezi nevýhody bychom mohli počítat asi jen omezený výhled, zvláště dozadu, velký poloměr otáčení verze Wagon, a absenci byť jen příplatkového ESP. I tak můžeme Patrol hodnotit velmi vysoko, zvláště s ohledem na zbytek trhu v této výjimečné kategorii.

 

17.04. 08OFF ROAD



Vážený návštěvníku,
v této rubrice OFF Rouďáků Vám budeme věnovat články a foto z oblasti sportu a volného času pro off roud. Tato kapitola vznikla na nesčetné dotazy návštěvníků našich stránek na otázky, jak si upravit auto, jaké předpisy na to existují či jaké KITy na úptravu od jakých výrobců si mají zukoupit, atd.... Setkáváme se i s tím, že ca. 50% zákazníků hledají služby , které jim odborné firmy dodají a namontují.

Dále se budeme věnovat i kapitople cestování a to jak moto, terání auta , ale i Truck Caravan. Truck Caravan začíná být v poslední době módou a mnozí lidé jsou už unaveni cestovat bez pohodlí. Běžným cestovním automobilem (caravanem) se určití příznivci extrémního cestování nedoustanou bez kvalitního teréního automobilu, tak kam potřebují.

Teréní auta:

- NISAAN PATROL

Prosíme o strpení, stránky se kompletují.
Děkujeme za pochopení.

Cestování a volnému času Zdar!

 
ikonaikonaikonaikonaikonaikonaikonaikonaikona
© 2017, www.svazarm.cz, PPSU s.r.o. | xhtml 1.0, css valid